mandag 9. mars 2015

Elisabeth sin dåpsdag


Min samboer ble onkel til ei lita søt tulle som skulle døpe seg 8 mars :)
Og jeg var så heldig at jeg fikk lov å bidra med en del på kakebordet hennes. 
Her er bidragene jeg sto for :)




Hovedkaken


 Kaken hadde to etasjer og med samme kake i begge.
Kaken bestod av sukkerbrød, mokkakrem, fløtekrem, bringebær og den er trekt med marsipan.
Marsipanlokket er farget mest mulig lik til dåpsfargen som var på lys, dekor og serviettene til dåpsbarnet.




Litt detaljer rundt kaken.
De to lollipop pinnene og tråden over er det eneste på denne kaken som man ikke kan spise.
Elefantene er laget i marsipan.
Skoene og ranglen er laget i sukkerpasta.
Bokstaver og vimpelflaggene er laget i marsipan
Baby er i marsipan og klær i sukkerpasta.
Rosene er også laget i sukkerpasta og dustet litt for å få litt farge.








Jeg lagde også to slag med franske makroner.
Gule er med Lemon Curd
Lilla er med en bringebærgele kjerne og hvit sjokolade



 Kransekaken har jeg pyntet med marsipanblomster og laget en liten vugge med en bjørn.
Den er laget i sukkerpasta.
Kransekaken har jeg også bidratt med å lage når vi var på ett kransekake "kurs"
 for å se hvordan det blir gjøres
Jeg hadde aldri gjort det før og derfor veldig kjekt å få se og spørre ei som kan det.



Vi hadde en kjempe flott dag. 
 Elisabeth var så flink hele dagen og er ei riktig godjente å være rundt :)


Tusen takk for at jeg fikk bidra på dagen hennes.



Klem fra Susann








Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar