tirsdag 3. november 2015

Kakekrigen 1 dagen

Første dagen på skjermen :)



Oppgave: Kunstnere


Oppskrift på det jeg leverte er

Sukkerbrød.
5 egg
125 g sukker
125 g mel
sitronskall
sitronsaft
og en vaniljestang

Varm sukker og egg i vannbad
Miks eggeblandingen til eggedosis
Ved så inn melet for hånd med slikkepott
Stek på 170 g i 25-30 minutter.

Multefyll
1 boks creme fresh
150 g melis
500 g multe
5 ss multelikør ;P

Ha multen i likøren en stund før du lager fyllet.
Når du syntes det har trekt nok, pisker du opp creme fresh'n og melis
Vend så inn multen.

3 dl fløte for å smøre opp kaken og valnøtter inni ca 400g.



Dag en er over og det er rart å se seg selv og høre seg selv på tv, men det er også veldig godt å få det på tv for nå har jeg og jentene ventet lenge.

I dagens oppgave var det å hylle en kunstner og når jeg fikk denne oppgaven måtte jeg tenke noen tanker hva jeg skulle ta.
Men når Kjell Aukrust kom frem så var jeg sikker i min sak. Det måtte bli han og hode begynte med en gang å finne på hva jeg kunne gjøre :)

Jeg var ikke best i dag, men jeg var heller ikke dårligst å fikk tidsstraff, men når jeg satt å så på kom alle følelsene tilbake.
Hehe det var akkurat som å være tilbake i studio og nervene kom.

Jeg syntes jeg klarte meg ganske greit, det er stressende og vi har faktisk ikke mer enn 90 minutter.
Noe som går SÅ fort da man står der.
Som dere så fikk jeg jo litt "hjelp" av Trine ..
Haha noe som ikke var så mye hjelp, men jeg tror nå ikke hun mente det noe ondsinnet og vi var like gode venner etterpå vi selv om jeg så litt morsk ut :P hehe.. 
Men stresset tar en veldig fort og det skal ikke så mye til før en blir svett i panna =)




Ludvik og Solan kaken min som jeg valgte å kalle en hyllest til Aukrust.
Figurene er lagd i sukkerpasta og håndlagd.



I anledningen hadde jeg valgt å invitere hele familien min på bakeriet for å se det på storskjerm. 
Og det var så hyggelig at alle faktisk tok seg tid til å gidde å komme å se på meg :)



Tantebarna kom med denne flotte buketten ;) Og det er hyggelig :)




Man kommer ikke til meg uten å få noe servert så her var det litt forskjellig.
Vaniljekaken min med skogsbærdrøm
Verdensbeste
Kanelsnurrer
Makroner så klart :P
Og iskake med daim og multe. 

 Siden baguettene mine går så bra til næringsvirksomheten her i Elverum valgte jeg å servere litt av disse også.
Ost og skinke
Roastbiff m/remulade
Reker m/majones
Kyllingkarri
Røklaks m/eggerøre



 Gjengen samlet og like spent som meg :P

Igjen tusen takk for at dere var med å lagde en minnerik kveld for meg :)
Jeg har verdens beste familie =)


Klem fra Susann



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar