mandag 29. juni 2015

Dåpskake til Storm Alexander



Denne kaken lagde jeg til sønnen til ei god venninne i helgen :)




Lokalet ble pyntet med blå servietter med sølvskrift og bamse, blå løpere med sølvstjerner, småbamser og smokker, så jeg prøvde få det inn i detaljene til kaken.
Bamsen og smokken er håndlagd og er i sukkerpasta.

Håndlagd sløyfe i fondant med stjerner og bamse.













Inni kaken er det sjokoladekake og ett lag med sukkerbrød.
To lag fyll med bringebær/krem og
ett lag med Callebaut sjokolademousse.
 Masse kremfløte til å dekke kaken før den ble trekt med marsipan.



Detaljer
Jeg har brukt fondant til å lage roser og småblomster.
Prøvde også ut en ny fondant som er farget sølv :)
Blir ble en fin effekt syntes jeg. 
De ønsket seg navn i klosser, dato, baby på teppe og blått. 
Så de fikk en del av ønskene sine :)




Søte servietter de hadde fått lagd til dåpen


 Tusen takk for at jeg fikk komme i dåpen til Storm.
Han er litt av en sjarmør :)
Jeg storkoste med meg denne helgen og tusen takk for en kjempe fin helg :)



Klem fra Susann





1 kommentar: