lørdag 16. mai 2015

Til Konfirmanten Andrine


Til konfirmanten 14.05.15



 Inni denne kaken ønsket de seg nugatti fyllet mitt.. Og det fikk de :)
Sammen med en bunn sjokoladekake og en bunn sukkerbrød


Inni kaken legger jeg først jordbær i skiver også fyller jeg opp med rørte jordbær
Det er også masse fløtekrem mellom hver lag og i midterste laget er det nugattikremen.
 Også brukt nugatti kremen som dik for den er mye mer stabil en fløtekrem


 Når jeg lager putekakene mine smører jeg opp kaken 3 ganger med pisket fløte... 
Etter andre laget lar jeg gjerne kaken få stå over natten slik at kaken får satt seg og kremen trekker godt inn i kaken, før jeg legger siste laget før jeg legger på marsipanen.
Pute kakene mine blir veldig høye og det er også mye kakebunn, derfor gjør jeg det slik.
For at kaken skal få så mye fuktighet som mulig og den slipper å bli tørr.
Jeg har i tillegg dynket kaken med sjokolademelk.

Har skal jeg legge på lokket :) Rosa.
Bruker alltid The Mat når jeg kjevler marsipan/fondant.
Lett å kjevle, det blir ikke tørt og en trenger ikke tilføre mel eller melis 

 Av utseende ønske de seg rosa, tiara, navn og resten kunne jeg bestemme. 
Da ble kaken til Andrine slik :)


 Rundt kaken har jeg hånd laget litt sminke i sukkerpasta og marsipan :)
Var spennende å prøve noe helt nytt av dekor.



 Rundt kaken har jeg brukt en blonde mould som du får kjøpt hos www.kakeboksen.no
Blondene er lagd av sugarveil og det trengs øvelse for å få disse til :)
Jeg er fortsatt på øvelsesstadie men jeg får det bedre og bedre til for hver gang :)



Tusen takk for at jeg fikk lov å lage kaken til dere :)
Håper dere hadde en kjempe flott feiring.
Tusen takk for de flotte tilbakemeldingene.

Klem fra Susann





Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar