mandag 25. mai 2015

Makroner




Er det noe jeg har fått dilla på og noe jeg elsker øve meg på er makroner :)
Så da er det koselig at noen bestiller innimellom slik at jeg kan teste ut oppskrifter og smaker.



På disse makronene har jeg brukt 1001makron sin oppskrift som er enkel.
75 g eggehvite
100 g sukker
100 g melis
100 g mandler 
eller
90 g ferdig mandel mel


- Piks eggehvite og sukker til marengs, skal det gjøres når det er blitt marengs.
- Husk å bruke gode farger, ovnen blekner makronene veldig så anbefaler Rainbow sine pastafarger til dette. 
- Jeg sikter melisen og mandelmelet 2 ganger først hver for seg,
før jeg sikter det ned i bollen en siste gang.
- Så vender jeg inn dette godt. Jeg bruker rundt 50-60 vendetak før jeg føler den er klar.
- Den skal renne av slikkepotten men ikke være så bløt at alt renner av.
- Så har jeg lagd meg en mal på a4 ark som jeg legger under bakepapiret. 
- Sprøyter ut små rundinger på str med en 5 kroning.
- Slå platen noen ganger ned i benken for at luftboblene kommer ut av makronen.
- Steker de på luftovn i 12-14 minutter på 150 grader
- Her må du se ann på din ovn 

- Avkjøl og fyll de ønsket fyll.. 

I disse har jeg brukt :

Brune, med sjokolade og lakris
Gule med lemon curd.



Happy baking :)

Klem fra Susann


Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar