lørdag 25. april 2015

Silex Tug Kake


Alltid spennende med en utfordring og dette var en må jeg si.
Denne var til en kaptein på en slik båt og hadde bursdag.
Oppdraget var å lage en båt som på bilde og slik ble resultatet. 




Dette er noe av det som er i  kaken :)
Her har jeg 3 langpanner med sjokoladekake
3 x porsjon smørkremen min som jeg blander med 2 x porsjon sjokoladeganache.
Ville prøve å få inn litt syrlig smak så lagde hjemmelaget bringebær gele og litt hjemmelaget bringebær pure som jeg brukte å dynke med sammen med sjokolademelk.
Bilde foran seg er viktig da en lager 3D kaker :)

 Slik ble resultatet før når den er ferdig skåret.
Dessverre glemte jeg helt å ta bilde av kaken ferdig dekt med sjokoladekrem.


 Slik ble det ferdig resultatet etter MYE om og med med marsipanen.
Den revnet for meg når jeg skulle legge marsipan ned fra kabinen så jeg måtte legge i flere omganger.
Først tak, så dekk  og så rundt baugen og sidene. 

 Så var det å legge på detaljene. 
Alt på båten er håndlaget 
Når en lager 3D kaker kan en ikke lage mye detaljer i forveien, 
for det er ikke sikkert det da passer på kaken man har laget i forhold til størrelse.  
Jeg bruker ikke mal på 3 d kaker, men bilder av det jeg skal lage.
Så en slik kake tar timer å bygge opp.

Jeg lagde også litt piping gel med vaniljesmak til å ha rundt båten som vann :)


 Tusen takk for at jeg fikk lov å lage denne kaken og tusen takk for gode tilbakemeldinger.
Alltid moro når de som skal ha kaken ser det ligner.


Klem fra Susann

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar