onsdag 8. april 2015

Dåpskake til Sigurd


Helgens dåpskake 




Foreldrene ønsket seg putekake med blått marsipanlokk navn og dato.
Og det fikk de ;)


 Innholdet i kaken fikk jeg bestemme, da ble det litt nye smaker jeg testet ut :) Jeg valgte å lage en del sukkerbrød og en del sjokoladekake.
Her lager jeg en god stabil dik med en sjokoladesmørkrem før jeg fyller kaken med første laget.

 Første og siste laget er bringebærgele :) Hjemmelaget så klart :) Jeg skal få lagt ut oppskrift på den.

 Forbereder til neste lag
Her har jeg smurt på ett lag krem før jeg legger dik og fyllet.
Slik at kremen trekker ned i kaken og gir den enda mer fuktighet.
Jeg dynket også kaken med sjokolademelk :)

 Prøvde meg på sjokolademousse med sjokoladebiter i :)
Den falt i smak. Jeg skal legge ut oppskrift på denne også etter hvert :)

 Når en lager putekaker er det viktig å legge flere lag med krem før marsipanen, slik at kaken ikke blir tørr og en får ett bedre resultat da en legger på krem som setter seg godt før man trekker kaken.
Her ser du lag en og lag to og siste laget glemte jeg på ta bilde av, men det siste laget gjør kaken jevn rundt hele :)

Det ferdige resultatet :)

 Litt bilder av detaljene
 Siden jeg kunne gjøre det jeg ville på utseende prøvde jeg litt nye silikon former jeg har og noen nye blomsterteknikker :) Heldigvis ble foreldre veldig fornøyd med utseende jeg hadde skapt.




Tusen takk for tilliten til denne kaken og tusen takk for at jeg fikk lov å være en del av den store dagen deres med denne kaken.
Håper dagen ble kjempe fin og tusen takk for tilbakemeldingene jeg fikk.


Klem fra Susann

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar