fredag 9. januar 2015

Lastebil kake






Årets første kake i 2015 ble en lastebil.
Det var morsomt og utfordrende når det var noe jeg ikke har gjort før, men jeg ble fornøyd med det ferdige resultatet. 


Sjokoladekake med nugattikrem. Kunne ønske jeg fikk i litt bærfyll her for å bryte sjokolade smaken og få litt balanse,men slike kaker må være stabile så jeg tok ikke sjansen. 

 Litt underveis. Ble ikke fornøyd med fangeren foran så da måtte jeg tenke litt :)
Kaken er dekket med marsipan og dekor og merker er i marsipan eller fondant. Alt kan spises uten om to tannpirkere som holder speilene på plass.

 Håndlagd merker 



 Detaljer fra sidene



 Forfra


Kaken ferdig pakket og klar til levering.
Har litt problemer å få tak i bokser som er over 35 cm så da må en tenke annet :)
Deler kakeboksen i to med cellofan over slik at det blir hygienisk for bestiller å få med seg hjem. 

Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar