søndag 18. januar 2015

Dåpskake til Margrethe





Dåpskake til Margrethe




Fremgangsmåte

 Dette har jeg i min nugatti krem :) Som har blitt veldig populær :) 

Sukkerbrød bunn.
Oppskriften er Lars Lian sitt sukkerbrød.
Dette er med 8 egg :)

Putekaken jeg lager består av to bunner for å få 3D effekten:) Man kan bruke en bunn men da blir ikke effekten den samme.


Del to er min sjokoladekake bunn :) 



 Her har jeg begynt å fylle. For at dette er en tung kake så begynner jeg med det tyngste som er sjokoladekake. For stabilitet bruker jeg nugattikrem i første laget. Andre laget ser man under her og er min egen oppskrift på bringebær. Lag en god dik når en har ett fyll som kan flyte. 




Utseende





 Kaken er dekket med marsipan. Pynt er i marsipan

Kaken er sprayet med parlemorspray for å få det skinnene utseende. 












Rosafargen på bokstaver er malt 
på med rosapulverfarge og sprit




















 Tusen takk for at du er innom, legg gjerne igjen en kommentar :)


 Hilsen Susann



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar