tirsdag 9. februar 2016

Airbrush Kurs med Bjørn- Ali




Tirsdag 02.02.16 var jeg så heldig å få en av landes beste airbrush're til meg :)
Bjørn- Ali Abdullah bak nettsiden www.alisdrommekaker.com



 Vi startet enkelt med linjer og dotter på ark ;)

 Det er første gang jeg møtte Bjørn- Ali, men praten gikk så lett =)


Etter trening på linjer og dotter, begynte vi på dette mønsteret ;)
Kan du se hva det skal bli?

 Teknikken på hvordan en skal holde sprøyta er det bare å trene på ;)





 Jeg hadde bedt med meg min beste venninne Bente Austeng Kurseth som dere som fulgte med meg på tv også kjenner fra Kakekrigen. 
Her lærer vi teknikk på å lage trestubbe med bare smørkrem :)
Bente og jeg suger til oss all lærdom vi kan fra denne karen.
Han sitter inne med så masse nyttige tips og triks som han så gjerne deler.
Noe som gjør han til en helt unik person.
Mange ønsker ikke lære bort det man kan, for å kunne være i en egen liga i kakebaking.
Denne karen er fortatt i en egen liga, men deler gjerne alt han kan :)


 Dette var ordentlig kult. :) Hodeskaller på kaken :)


 Både Bente og jeg for prøve oss frem og om jeg kan si det selv ble den ganske så tøff ;)

 Og denne kaken hadde Bjørn-Ali med seg og den smakte HELT nydelig, jeg spiste ett helt stykke.
Jeg er ikke noe veldig glad i kake, noe som kanskje er litt rart siden jeg jobber med det =)
Men det er også en fin ting ellers hadde jeg spist mye på jobb :P





 Tingeling glemte vi ta bilder av i prosessen, men hu ble veldig søt :P



 Her har vi fått velge hva vi ville lage og Bente slo til med zebra striper =)


 Jeg slo til med en pizza, som er ordentlig kake og gikk ut til en kunde :P
Her rasper jeg marsipan som skal ligne osten ;)
Jeg må beklage rotet, det ser ikke slik ut da jeg baker alene altså ;)
Men 3 kokker, mer søl sies det, og her var det viktigst å suge til seg all informasjon, lærdom og tips en kunne på den tiden vi hadde.



 Så ble det en solnedgang kake :) Denne ble jeg veldig fornøyd med :)
Her en liten pepsi max pause mens Bjørn-Ali forklarer hva jeg skal gjøre :P


Slik ble den til slutt og den fant veien til Elverum Sykehus fra en kunde av meg :)


  Bente konsentrerer seg når hun også prøver seg på en solnedgang, 
men denne er cake dummie og står utstilt på bakeriet mitt :)



Nærbilder av noen av kakene :)





Jeg takker for en kjempe koselig kveld med gode venner =)
Vi hadde det kjempe moro og må takke Bente for fine bilder..
Må også takke Bjørn-Ali for at han var så tålmodig med oss, for all lærdom han deler, for at han er så rolig og trygg når han lærer bort =)
Jeg lærte masse og jeg skal garantert på mer kurs med han :)


Klem fra Susann



Ingen kommentarer:

Legg inn en kommentar